- 0 kr
Nyheter
GDPR-ready version av EastCoast Visit
GDPR (General Data Protection Regulation) kommer att ersätta nuvarande PUL den 25 maj 2018. EastCoast har anlitat företaget Zacco för att göra en oberoende genomlysning av både EastCoast Visit och våra molnbaserade tjänster (EastCoast Express) för att säkerställa att både produkten och tjänsterna uppfyller de nya kraven. Genomlysningen av EastCoast Visit är avslutad och senaste versionen är GDPR-ready och tillgänglig för nya och befintliga kunder.
Ni kan redan nu höra av er till oss om ni önskar boka tid för uppgradering av ert befintliga system. Efter nyår kommer vi även att börja skicka ut Personuppgiftsbiträdesavtal till alla kunder som använder någon av våra molnbaserade tjänster som t.ex. SMS aviseringen.
EastCoast Express tjänster
Lagom till det nya året passar vi även på att lansera ett antal nya tjänster som effektiviserar, förenklar och ökar säkerheten runt besök. Tjänsterna går under samlingsnamnet EastCoast Express och består av:
- Express Connect (f.d Lenio): Vår populära SMS- och mailaviseringstjänst med kvittens.
- Express Check-in: En nya tjänst med förbokning i Outlook samt utskick av mötesinbjudan med biljett för incheckning i receptionen. Den effektiviserar besöksflödet genom att besökarna checkar in istället för att registrera sig manuellt på besöksskärmen. Den kan användas både i bemannade och obemannade receptioner.
- Express Access: En ny tjänst där besökare kan öppna speedgates, dörrar och bommar med den biljett som skickas ut innan mötet med Express Check-in.
- Express Escape: Mobilapp för Apple iPhone och Android som används vid evakuering.
På tapeten i höst!
Nu är vi tillbaka efter en vilsam och mestadels solig sommar. Företagssverige börjar så smått komma på fötter och rulla igång igen och vi med.
Det är en spännande höst att se fram emot. Först och främst har vi många nyheter i EastCoast Visit som kommer att presenteras under hösten med bland annat en helt ny bokningstjänst.
Samtidigt har vi inlett arbetet med att ta ett helhetsgrepp om GDPR och hur den nya lagen kommer att påverka våra lösningar och tjänster. Vi har här inlett ett samarbete med företaget Zacco som kommer att agera expertbollplank i dessa frågor. Zacco är ett konsultföretag specialicerade på bl.a. immaterialrätt och informationssäkerhet.
Vi vill även passa på och hälsa vår nya säljare Joakim Lundemo välkommen. Han är en av våra tre nya medarbetare som rekryterats hittills under året.
Nytt regionkontor i Öresund
Vi växer och breddar oss och kan nu meddela att vi öppnat ett nytt regionkontor i Öresundsregionen i Södra Sverige.
EastCoast Solutions kontor i Öresund hittar du i strategiskt belägna Malmö Arena i Hyllie. Besöksadressen är Hyllie Stationstorg 6, 215 32 Malmö.
”Vi ser mycket positivt på att vi nu har kontor och anställda på två orter i landet då vi på så sätt kan vara nära flera av våra kunder även geografiskt.” säger Teodor Karlstedt, Försäljningschef EastCoast Solutions
Hög efterfrågan på besökssystem under Q1
Början på 2017 har visat på en fortsatt hög efterfrågan för våra besökssystem. Vi har levererat lösningar till bl.a. Bonnier, Familjebostäder, Telecomputing och Lantmännen. Andra nämnvärda affärer är Atos Medical som har utökat med system i Wisconsin USA samt Tieto och Svenska Institutet som förstärkt sina befintliga lösningar med nya besökskiosker.
Vi har under det första kvartalet rekryterat nya medarbetare på utveckling och sälj. Vi kommer dessutom inom kort att öppna vårt nya filialkontor i Malmö/Öresund.
”Det ser med spänd förväntan vi inväntar öppnandet av vårt nya kontor i Öresundsregionen och att kunna erbjuda en närhet till våra kunder i södra Sverige och Danmark. Det är roligt att se att många företag och organisationer efterfrågar våra lösningar som ett stöd i företagens verksamhet gällande besök och säkerhet.” säger Richard Skalsky, VD EastCoast Solutions
Teodor Karlstedt ny Försäljningschef
EastCoast Solutions tillsätter Teodor Karlstedt som ny försäljningschef för EastCoast Solutions. Han har lång erfarenhet från besöksbranschen och har arbetat flera år i företaget.Teodor tar över som försäljningschef efter Göran Sjöberg under månadsskiftet januari/februari 2017.
- Teodor har gedigen erfarenhet av såväl säkerhet som försäljning. Vi är mycket glada över att vi kommer att få ha med honom i uppbyggandet av vår nyetablering i Malmö. Hans erfarenhet och kompetens kommer att bli ett starkt bidrag till EastCoast Solutions fortsatta verksamhet och positiva tillväxt, säger Richard Skalsky, VD.
- Jag känner mig väldigt inspirerad över att få tillträda tjänsten som försäljningschef på EastCoast Solutions. Företaget har en bra tjänste- och produktportfölj och tillväxtpotential ser mycket stark ut, säger Teodor Karlstedt.
2016 – sammanfattning av ett framgångsrikt år!
Först och främst vill vi önska alla gamla och nya kunder samt återförsäljare och inte minst partners en god fortsättning på det nya året!
När vi nu lägger 2016 bakom oss har vi mycket att glädjas och vara stolta över. Under året har vi stärkt vår position som en marknadsledande aktör inom besökshantering genom en fortsatt mycket stark efterfrågan på våra produkter och lansering av nya tjänster. Det i sin tur har resulterat i det bästa ekonomiska resultatet någonsin med en omsättning som 2016 nådde 15 miljoner kronor. Detta är en ökning med över 25% från 2015.
Försäljningen av system ökade under 2016 med över 10 % och våra tjänster såg en tillväxtökning med hela 25 %. Många av de nya leveranserna har skett till offentlig sektor där det ställs mycket höga krav på oss som leverantör. Det om något är en tydlig indikering – om inte ett kvitto på att vi är och fortsätter vara Sveriges bästa leverantör av besökssystem.
Skellefteå Kraft, Bonnier och Länsförsäkringar är några av de företag som har valt EastCoast Visit under 2016. Vi är stolta över att nu ha levererat besökshantering till mer än 800 receptioner där våra system tar emot en kvarts miljon besökare, varje månad!
Men, nog med skryt nu. Vårt fokus har alltid legat på framtiden och därmed blickar vi framåt på 2017 och kavlar upp ärmarna för att bli ännu bättre framöver!
För att möte den stora efterfrågan kommer vi bl.a. att öka personalstyrkan ytterligare under 2017 och vi kommer då att vara ännu bättre rustade för att snabbt hantera alla ärenden.
Gott 2017!