- 0 kr
Varför implementera ett besökssystem?
Ett besökssystem förenklar inregistreringen och underlättar för receptionisten samt ger kontroll över besöksflödet. Ett besökssystem fungerar primärt som en säkerhetshöjande åtgärd. Först och främst har man koll på vilka som vistas i företagets lokaler och det kan vid en utrymningssituation vara helt avgörande för att inringa alla besökare. En evakueringslista används då för att veta vilka externa personer som befunnit sig i lokalerna. Ett besökssystem förmedlar också ett professionellt intryck och förenklar hanteringen av besökare. Sist men inte minst får man bra information om vilka besökare man har och när dessa kommer. Denna statistik kan användas för spårbarhet.
EastCoast Visit
Besökssystemet EastCoast Visit implementeras i företagets reception för att förenkla inregistreringen av besökare. När besökaren anländer möts denne av en självregistreringsskärm. Vid registrering skrivs det automatiskt ut en besöksbricka och ett SMS skickas iväg till besökmottagaren – som i sin tur kan kvittera detta.
Inskrivningsprocessen är mycket enkel och snabb. Receptionist eller motsvarande kan övervaka och administrera alla besökare samt ta fram statistik och rapporter. Besökssystemet kan också generera parkeringslistor med samtliga besökares bilregistreringsnummer som underlag för parkeringsvakter.
När besöket är slut och besökaren lämnar företaget avregistreras denne i besökssystemet. All informationen om besökaren lagras i en databas som kan synkroniseras med personalregister som exempelvis Active Directory.
EastCoast Solutions har i drygt 20 år hjälpt företag till bättre besökshantering, ökad effektivitet och modernare receptioner. Vår kreativitet och gedigna erfarenhet har gett oss en ledande roll inom besökshantering, men vi erbjuder även andra lösningar, ibland specialkonstruerade för företagsspecifika önskemål. Alla våra lösningar utgår från era behov och er situation. Våra tjänster effektiviserar administrationen, sparar ofta pengar och gör livet enklare för både receptionister, säkerhetsansvariga och besökare.