- 0 kr
Teknisk Support
Kontakta support
Vår support har öppet 08:30 - 17:00 och du når oss på 08-660 82 10 eller support@eastcoast.se.
Fjärrhjälp
Download
Kunder med giltigt support- och licensavtal kan alltid kostnadsfritt hämta hem den senaste versionen av EastCoast Visit programvara.
Kontakta oss för inloggningsuppgifter och ange ert kundnummer som referens.
Manualer
Länk till användarmanual och installationsmanual (öppnas i separat fönster).
Användarnamn och lösenord erhåller ni från 08-660 82 10 eller support@eastcoast.se. Uppge ert kundnummer eller avtalsnummer.
Hjälpavsnitt
Etikettskrivaren
Symptom: Det kommer ej ut någon besöksetikett
A. Ström påslagen? Kommer det ut en tom etikett om man trycker på matningsknappen? Är skrivaren online i Kontrollpanelen? USB sladden är i både dator och skrivare ordentligt?
B. Om allt ovan fungerar är det troligen en tjänst som stannat och behöver startas om. Gå in under tjänster(services) och starta om tjänsten ”EastCoast Visit Label Printer”. Denna tjänst finns på den dator som skrivaren är kopplad till(med usb-sladden)
QR-/streckkodsläsaren
Symptom: Besökare loggas ej ut när man scannar
A. Piper den till när man scannar? Om inte prova att koppla in i annan usb-port på datorn.
B. Tjänsten ”EastCoast Visit Barcode Reader” har stannat och behöver startas om. Gå in under tjänster(services) och starta om tjänsten ”EastCoast Visit Barcode Reader”. Denna tjänst finns på den dator som scannern är kopplad till(med usb-sladden).
C. Kontrollera att den fått en com-port tilldelad. Öppna programmet Barcode Reader och kontrollera så att scannern finns med i droplisten med ett com-ports nummer efter sig.
Aktivera ny läsare (handhållern eller kioskmonterad)
A. Koppla skanner till dator.
B. Skanna in nedan koder en efter en. (För att skanna, så måste du trycka in en liten knapp, som är placerad i sidan av skannern. Lämpligen skriv ut koderna för enklast inläsning.)
Receptionist Console
Symtom: Programmet går ej att starta. Felmeddelande kommer upp
A. Om man i felmeddelandet klickar på Technical info och det nånstans står ”Access to the path 'Global\reception3.exe' is denied.”, så är problemet att flera personer är inloggade samtidigt. Logga ut alla andra och prova starta upp programmet igen. Att starta om datorn hjälper även här.
B. Om man i felmeddelandet klickar på Technical info och det nånstans står ” Servern hittades inte eller var inte tillgänglig.” så kan klienten ej komma åt databasen alternativt datorn där EastCoast Visit Server applikationen finns installerad. Kör programmen ”Configure Database Connection” samt ”Configure Server connection”. Det finns en testknapp på båda. Den kontrollerar så du har anslutning. Om ej så är det troligen nätverksrelaterat och felsökning får göras därifrån.
Guest Console
Symtom: Programmet går ej att starta, löenordsruta kommer upp
A. Om lösenordsrutan säger ”EastCoast Visit cannot start, please enter password”, så har datorn problem att nå databasen. Prova att logga in med annat konto så du kommer ut till Windows och kan felsöka nätverket. Börja med att köra programmen ”Configure Database Connection” samt ”Configure Server connection”. Det finns en testknapp på båda. Den kontrollerar så du har anslutning.
Server
Symtom: SMS/mail går ej iväg. Schemalagd AD-synk fungerar ej. Automatisk utloggning fungerar ej
A. De flesta problem härrör till att tjänsten ”EastCoast Visit Server” har stoppats/hängt sig. Starta om den. Gå in under tjänster(services) och starta om tjänsten ”EastCoast Visit Server”. Denna tjänst finns på den dator som applikationen Server är installerad. Kontrollera från en klient(kör programmet Configure Server connection) och se vad det står för datornamn under ”hostnamn or IP-adress” fältet