- 0 kr
EastCoast Solutions Uppförandekod
Uppförandekoden tydliggör hur EastCoast Solutions ska uppträda som affärspartner, arbetsgivare och samhällsaktör. Koden gäller för medarbetares individuella ansvar och för vårt ansvar gentemot medarbetare och det omgivande samhället. Alla medarbetare hos EastCoast Solutions har ansvar och skyldighet att följa uppförandekoden. För att säkerställa att koden efterlevs finns en rutin där överträdelser kan anmälas. Koden gäller i tillämpliga delar även kunder, leverantörer och entreprenörer. EastCoast Solutions chefer ska se till att uppförandekoden efterlevs i den dagliga verksamheten. Koden ska alltid gås igenom vid nyanställningar, medarbetarsamtal, upphandlingar, verksamhetsuppföljningar etc.
Våra värderingar
Kunskap – Vi förmedlar lösningar och inte bara produkt. Vi har som uttalad ambition att vara den erkänt mest engagerade och kunnigaste samarbetspartnern inom besökshantering.
Service – Vi strävar efter att leverera bästa och snabbast möjligaservice och support. Oavsett vad våra kunder söker svar på så är vi enkla att nå och svarar snabbt.
Kvalitet – Vi är en kvalitetsdriven verksamhet. Vi är omsorgsfulla och har en utpräglad känsla för detaljer. Våra lösningar är energieffektiva och framtidssäkrade. Våra lösningar är stabila och av hög kvalité.
Vår personal
Vi stödjer internationellt erkända mänskliga rättigheter i enlighet med FN:s Global Compact och vi följer arbetsrättsliga lagar och regelverk i de länder där vi är verksamma.
Tvångs- och barnarbete
Vi tillåter inga förfaranden som begränsar våra medarbetares fria rörlighet och inte heller någon typ av ofrivilligt arbete eller barnarbete.
Förenings- och organisationsfrihet
Alla våra medarbetare åtnjuter förenings- och organisationsfrihet.
Jämställdhet och mångfald
På vår arbetsplats respekterar vi och ger samma förutsättningar till alla medarbetare oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. Jämställdhet är en integrerad del i all verksamhet inom företaget och alla våra medarbetare delar ett ansvar för att främja jämställdhet.
Alla våra medarbetare ska ges möjligheter till utbildning och kompetensutveckling.
Lönesättning ska ske endast utifrån sakliga skäl som har med kompetens och lämplighet att göra.
Kränkande särbehandling
Vi accepterar inte någon form av trakasserier eller kränkande särbehandling på vår arbetsplats. Vi arbetar aktivt för att förebygga kränkande särbehandling genom att behandla varandra med respekt, se till att nyanställda får en bra introduktion och kommer in i gemenskapen, arbeta för en jämn könsfördelning och etnisk mångfald, öka kunskapen om kränkande särbehandling och grupprocesser, samt skapa rutiner för att snabbt fånga upp signaler och vidta åtgärder. Även om arbetsgivaren har det formella ansvaret att förhindra kränkande särbehandling, görs alla medarbetare medvetna om att de också har ett stort eget ansvar för att motverka kränkande särbehandling på vår arbetsplats.
Hälsa och säkerhet
Vi strävar efter en positiv företagskultur som gör att våra medarbetare trivs med sitt arbete och undviker ohälsa. Vår arbetsmiljö kännetecknas av handlingsfrihet, möjlighet till inflytande, utveckling, samarbete och sociala kontakter.
Vi har noll-tolerans mot arbetsrelaterad fysisk och psykisk ohälsa. Alla våra medarbetare erbjuds regelbundna hälsoundersökningar för att upptäcka och förebygga eventuell fysisk och psykisk ohälsa kopplad till arbetet.
Arbetsmiljöarbetet på företaget bedrivs systematiskt och ingår som en naturlig del i den dagliga verksamheten. Vår företagsledning och våra medarbetare har ett gemensamt ansvar för att bidra till att skapa, utveckla och behålla en god arbetsmiljö och ett gott företagsklimat. Våra medarbetare medverkar i arbetsmiljöarbetet och deltar i genomförandet av de åtgärder som behövs.
Intressentrelationer och affärsetik
Vi är ett företag med ett stark affärsetiskt förhållningssätt. Vi bygger våra affärsrelationer på strikt affärsmässiga fördelar, helt utan personlig vinning för inblandade parter.
Kunder
Våra relationer till kunder bygger på våra värderingar: kunskap, service, kvalité och precision. Vi har som uttalad ambition att vara den erkänt mest engagerade och kunnigaste samarbetspartnern inom besökshantering. Våra produkter och leveranser, såväl som vår kundservice ska överträffa våra kunders förväntningar. Vi har stark integritet och är raka och ärliga i all vår kommunikation. Kunder som befinner sig i en anbudsprocess behandlas likvärdigt och utan diskriminering.
Konkurrenter
Vi välkomnar konkurrens och följer gällande konkurrenslagstiftning överallt där vi verkar. Vi talar aldrig med våra konkurrenter om principer för deltagande i anbudsprocesser, ej heller om priser eller modeller för prissättning. Vi delger heller ingen information om vår strategi eller våra kostnader eller annan icke-offentlig information om vårt företag. Vi försöker aldrig otillbörligt påverka våra affärspartners beslutsprocess.
Leverantörer och andra affärspartners
Vi behandlar alla våra leverantörer och andra affärspartners likvärdigt och utan diskriminering och tillåter aldrig mutor eller andra olagliga betalningar.
Representation, gåvor och andra förmåner
Vår personal ska alltid handla utifrån följande riktlinjer;
- Att vara mycket restriktiva när det gäller givande och tagande av gåvor och när så sker göra det med försiktighet och måttfullhet.
- Att vara måttfulla vid representation, såväl externt som internt och aldrig låta vårt företag betala för representation som inte direkt är kopplad till arbetet. Representation får aldrig vara så omfattande eller ofta förekommande att den utlöser förmånsbeskattning för mottagaren.
- Att vara måttfulla när vi arrangerar och bjuder in till kundevenemang eller andra aktiviteter som exempelvis seminarier, utbildning och informationsträffar.
- Att vara omdömesgilla när vi accepterar inbjudningar och själva deltar i aktiviteter.
- Att undvika att låta affärspartners bekosta resor, kost och logi för oss och inte heller bekosta sådant för våra affärspartners.
- Att handla på ett sådant sätt att våra affärspartners inte hamnar i beroendeställning till varandra.
- Att undvika att nyttja företagets resurser för privat bruk.
Integritet och informationssäkerhet
Vi är försiktiga med information vi tar emot i vårt arbete och hanterar denna varsamt. Vi delger aldrig vare sig direkt eller indirekt konfidentiell information eller konfidentiellt arbetsmaterial rörande vår egen eller våra affärspartners verksamhet till tredje man. Alla våra anställda har undertecknat en sekretessförbindelse.
Vi följer GDPR och leder vår organisation med tydliga instruktioner om under vilka förutsättningar personuppgifter ska behandlas. Vi upprätthåller högsta möjliga säkerhetsnivå för att skydda känslig information och personuppgifter.
Samhället
Vi följer gällande lagar och regelverk i alla länder där vi är verksamma.
Vi tillåter inte någon form av korruption, utpressning eller mutor.
Vi ger inga bidrag till politiska partier eller till enskilda politiker.