- Totalt 0 kr
Kundcase från olika branscher
Läs om våra kunders upplevelser efter att ha implementerat besökssystemet EastCoast Visit. Nedan är ett axplock av alla de företag som låter EastCoast Visit förenkla deras vardag gällande besökshantering.
Handelsbanken, en av Sveriges största banker, identifierade ett växande behov av en effektiv och säker lösning för besökshantering i samband med deras digitaliseringsresa och molnstrategi. Renoveringen av kontor och receptioner var en del av denna förändring, vilket ledde till att banken sökte en lösning som kombinerade flexibilitet och säkerhet.
När The Point öppnade 2020 blev det med sina 110 meter Öresundsregionens högsta kontorshus. Det har en internationell prägel och tydligt fokus på konferenser. Med ett väldigt bra läge i Hyllie, god kollektivtrafik och närheten till Kastrup råder det väldigt stor efterfrågan på konferenslokaler. Lösningen här är speicifikt anpassad för multikontor (s.k. multi tenant office) med många hyresgäster i fastigheten.
Avoki (f.d. Office Management) arbetar för att utveckla ”framtidens arbetsplats”, och med ett uppdrag att skapa de bästa förutsättningarna för trivsel, samarbete och kommunikation på arbetsplatsen har de funnit en bra passform i EastCoast Solutions.
Atea har en rad kontor i norden och baltstaterna. De behövde en enkel, skalbar och molnbaserad lösning för att hantera sina besökare. Atea tar emot en hel del kund- och leverantörsbesök på sina kontor och behöver snabb och smidig hantering av besökare utan att kompromissa med säkerheten.
Det är mycket rörelse i lokalerna under dagen och de anställda sitter inte nödvändigtvis på sin plats hela tiden utan rör sig mellan sin egen arbetsplats, kollegors arbetsplatser och mötesrum. För att besökare enkelt ska få tag på sin värd behövs en enkel och automatiserad lösning som dels aviserar att en besökare och samtidigt släpper in denne.
I entrén sattes en iPad upp där besökarna enkelt checkar in sig vid ankomst. Merparten av gästerna är förbokade och får de ett välkomstmejl med vägbeskrivning och QR-kod som de sedan använder för att snabbt checka in sig med.