Utmaningen
Atea har en rad kontor i norden och baltstaterna. De behövde en enkel, skalbar och molnbaserad lösning för att hantera sina besökare. Atea tar emot en hel del kund- och leverantörsbesök på sina kontor och behöver snabb och smidig hantering av besökare utan att kompromissa med säkerheten. Ofta ställs även krav från Ateas kunder eller leverantörer gällande loggning, och spårbarhet avssende besök.
Olika kontor har olika förutsättningar vilket kräver en lösning som kan anpassas på ett enkelt sätt för att matcha verksamhetens behov. Överlag är det ett högt besökstryck och mycket folk i omlopp
Lösningen
Atea valde att gå vidare med en en helt molnbaserad lösning med kort införandeprocessen och möjligheten att snabbt skala upp på fler sajter med små medel.
Varje kontor kommer att erbjuda incheckningsmöjlighet antingen med fristående iPad eller med vår unika iPad-kiosk . I många av fallen kommer gästerna att vara förbokade och då har de i förväg fått ett välkomstmejl med vägbeskrivning och QR-kod som de sedan använder för att snabbt checka in sig med.
För oanmälda gäster och besökare är registreringsprocessen lätt och de får i samband med detta samtycka till deras personuppgifter hanteras under besöket.
I samband med incheckningen går det iväg en avisering till besöksmottagaren som i sin tur kan kvittera att hen är på väg. Under tiden kan gästen i lugn och ro ta slå sig ned i lobbyn och kanske avnjuta en kopp kaffe i väntan på upphämtning.
Införande
Atea har påbörjat införandet på några av sajterna under juni-22.